Våre stolte sponsorer!
BLI EN #VIERHFIF AMBASSADØR
• Verdi for din bedrift.
• Bli en del av #VIERHFIF nettverket.
• Tilgang til klubbens profesjonelle markedsapparat. som fotograf, design, markedsmateriell.
SPONSPORPAKKE 1 – 30,000,- pr. år
- 4 arenaskilt – Kr 15.000,- pr. år eks. mva. i 3 år
- profilskilt med “Egen spiller” på Husøy Arena
- 3 logoskilt: Nedre / øvre gress, 11-kunstgress eller 7 kunsgressbane
- Markedsmateriale for Instagram og Facebook
- Promotering våre nettsider skærgårdscup.no og hfif.no
- Sponsoreventer / #VIERHFIF arr
- Egen profilering på Skjærgårdscup
SPONSPORPAKKE 2 – 20.000,- pr år
- 2 arenaskilt – Kr 8.500,- pr. år eks. mva. i 3 år
- Markedsmateriale for Instagram og Facebook
- 2 logoskilt: Nedre / øvre gress, 11-kunstgress eller 7 kunstgressbane
- Sponsoreventer / #VIERHFIF arr.
- Egen profilering på Skjærgårdscup
SPONSORPAKKE 3 – 10.000,- pr år
- 1 arenaskilt – Kr 5.000,- pr. år eks. mva. i 3 år
- Markedsmateriale for Instagram og Facebook
- Sponsoreventer / #VIERHFIF arr
- Egen profilering på Skjærgårdscup
Synlighet i stort format i 3 år
- Halv kortside – pr. år – forhandles etter avtale
- Markedsmateriale for Instagram og Facebook
- Sponsoreventer / #VIERHFIF arr
- Egen profilering på Skjærgårdscup
- Hel kortside – pr. år – forhandles etter avtale
- Markedsmateriale for Instagram og Facebook
- Sponsoreventer / #VIERHFIF arr
- Egen profilering på Skjærgårdscup
Børge Breivik
Tlf: 930 53 990
Epost: borge@hfif.no
10 SMARTE GRUNNER TIL AT BEDRIFTEN DIN BØR SPONSE SKJÆRGÅRDSCUP!
Å skape et bilde av suksess og autoritet for virksomheten din er en smart måte å vinne flere kunder på. Folk er komfortable med å gjøre forretninger med selskaper de stoler på for å møte deres forventninger. Hvis virksomheten din ser lønnsom ut, tror kundene at du kan levere det de trenger.
Tenk deg nå hvordan ryktet ditt stiger når du jobber sammen med andre vellykkede merkevarer som Skjærgårdscup. Gjennom sponsing av cupen kan du utnytte denne kraften til kollektiv troverdighet. Sponsing blir stadig mer populært blant bedrifter som ønsker å vokse raskt og nå ut til kvalitetspublikum.
Hva vil det si å sponse Sjærgårdscup? Du som sponsor tilbyr finansiering eller produkter og tjenester for å støtte arrangementet. I bytte får du forretningseksponering og en sjanse til å komme i kontakt med nye kunder fra Vestfold, Telemark, Østfold, Akershus, Agder, Oslo, Buskerud og Indre Østland.
Hvis du ønsker å strekke markedsføringsbudsjettet ditt, er her 10 grunner til å sponse et en fotballcup på kanskje et av Norges fineste idrettsanlegg.
1. Merkesynlighet
Sponsing setter merkevaren din foran et stort publikum som ikke har hørt om virksomheten din. Som sponsor av Skjærgårdscup både under og etter arrangementsdagene får du mye oppmerksomhet. Med riktige sponsorater får du fremhevede annonser, skilt eller radiospots over høytaleranlegget som øker merkevaregjenkjenningen.
Hvis du planlegger salgsfremmende utdelinger på cupen kan vi hjelpe til med det, da vil et stort antall mennesker være målgruppen. Kvalitet er viktig, så velg arrangementer med erfaring med å tiltrekke seg riktig kundegruppe. Vi har foreldre fra alle samfunnslag så her treffer du bredt.
2. Målrettet markedsføring
Sponsede arrangementer henvender seg ofte til nisjepublikum eller medlemsorganisasjoner. Hos oss har alle foreldre det til felles at de har barn i idretten. Ved å være tilstede på Skjærgårdscup får du muligheter til å engasjere én til én med folk som leter etter relevante produktløsninger.
3. Forbrukeroppfatning
Få mennesker er motivert til å sjekke ut en butikk som alltid ser trist, shabby og tom ut. På samme måte blir nettkunder slått av av e-handelssider uten merkevarebygging, forretningsdetaljer eller sikkerhetssertifikater. Offentlig oppfatning kan gjøre eller ødelegge virksomheten din.
På den annen side danner kunder seg positive meninger når virksomheten din er knyttet til høyprofilerte arrangementer som Skjærgårdscup. Kunder vil anta at virksomheten din er pålitelig og anerkjent hvis du kan sponse andre organisasjoner.
I en undersøkelse fra 2016 fant Event Marketing Institute at 74 prosent av forbrukerne er mer sannsynlig å kjøpe produkter etter eksponering for en merkevare-markedsføringsopplevelse. Bruk innflytelsen du tjener som sponsor for å øke omdømmet ditt i samfunnet ditt.
4. Effektiv generering av potensielle kunder
Tenk på hvor lang tid du vanligvis bruker på å jakte på 10 kvalifiserte potensielle kunder. Hva med 20, 50 eller 100? Ikke bare gir Skjærgårdscup deg en rekke kompatible kunder, men de viser også den menneskelige siden av virksomheten din. Å danne en følelsesmessig forbindelse er halve kampen med å bygge merkelojalitet. Ved å delta personlig kan du lære om kunder, markedsføre produktene dine og bygge en e-postliste.
5. Salgsmål
Sammen med potensielle kunder lar Skjærgårdscup deg øke salget på stedet. Å sette opp en merkevarestand for å mate sultne fans er en enkel måte å få ny driv i virksomhet på.
Hvis salg er din høyeste prioritet, velg et arrangement som Skjærgårdscup med høy fottrafikk og få direkte konkurrenter.
6. God sammfunnsvilje
Å styrke bedriftens image er en av de mest verdifulle fordelene med sponsing av arrangementer som Skjærgårdscup. Kunder liker merkevarer som bryr seg om å spre positive meldinger og hjelpe samfunnet. Å knytte virksomheten din til en verdig sak kan tiltrekke varig støtte og oppmerksomhet i media.
Samfunnsengasjement skiller deg også fra større merker. Folk har mer insentiv til å støtte virksomheten din hvis du er investert i lokalsamfunnet. Finn ut hva som betyr noe for kundene, og velg årsaker som stemmer overens med deres verdier for å øke lojaliteten.
7. Innholdsstrategi
Eventsponsing på Skjærgårdscup gir nytt materiale for å utvide innholdsstrategien din. Ved å koble bedriften din til Skjærgårdscup på sosiale medier kan du finne relevante målgrupper å målrette mot. Ifølge ESP bruker 98 prosent av sponsorene sosiale medier for å fremme sitt engasjement. Populære arrangementer som Skjærgårdscup får mye engasjement, som du kan bruke til å lage innholdstemaer eller promotere dine egne hashtags.
8. Publikumsinnsikt
Etablerte organisasjoner og medlemsforeninger deler ofte ut data om arrangementets ytelse. I ESPs funn anså 46 prosent av sponsorene rapporter etter hendelsen for å være ekstremt verdifulle. 30 prosent verdsatte forretningsideer de fikk fra arrangementer, og 34 prosent verdsatte informasjon om publikums oppfatninger.
Arrangementsponsing er en nyttig læringsopplevelse for nye og veteranbedriftseiere. Tross alt er et rom fullt av gode hoder bedre enn ett. Du får en førstehånds titt på hvordan andre virksomheter skiller seg ut og tiltrekker seg kunder.
9. Forretningsforhold
Er du i markedet for nye partnerskap eller leverandørrelasjoner? Skjærgårdscup er et godt stede å finne ikke-konkurrerende virksomheter du kan samarbeide med i fremtiden.
Småbedriftseiere er travle folk, så de fleste deler gjerne kundeemner og deler fotarbeidet i to. Finn ut hvilke andre bedrifter som sponser, og forbered pitches for å introdusere deg selv for nøkkelspillere.
10. Avkastning på investeringen
Enten du planlegger å selge eller ikke, handler Skjærgårdscup om å starte kvalitetsrelasjoner. Målet er å gå ut med en liste over kundeemner å følge opp etterpå. Du trenger ikke nødvendigvis å tjene en stor fortjeneste på arrangementsdagene, så lenge du har en langsiktig måte å utnytte investeringen din på.
I ESPs undersøkelse sa 55 prosent av sponsorene at avkastningen på investeringen økte fra 2016 til 2017. For å få mest mulig ut av eventsponsingen din, bestem deg for hva du vil oppnå før du drar. Kom opp med en beregning for å måle innsatsen din, slik at du vet om et arrangement er verdt å delta på igjen.
Fordelene med sponsing av arrangementer er uendelige hvis du anstrenger deg for å knytte forbindelser. Dra nytte av hver ressurs arrangementsholderen tilbyr for å hjelpe bedrifter, spesielt som ny deltaker.
Akkurat som alle andre transaksjoner, kan sponsorroller være omsettelige. Før du signerer noen kontrakter, sørg for at avtalen gir deg eksponeringsnivået du ønsker.